Wat is jongerenwerk in school?

Je bent er bijna iedere dag. Soms nog meer dan thuis, of met je vrienden. Huiswerk maken, leren voor toetsen, chillen in de pauze, contact met leraren: je besteedt super veel tijd aan school. School is belangrijk voor je toekomst want met diploma maak je meer kans op een goede baan. Je leert er veel, ontmoet -nieuwe-vrienden en kunt er leuke dingen doen, maar school is niet altijd even leuk. Wist je dat er bij jou op school op jongerenwerkers aanwezig zijn, die je kunnen helpen wanneer je dat even nodig hebt? Nee? Lees dan snel verder.

We zijn er voor een praatje

Wil je even kletsen of heb je ergens hulp bij nodig? Met de jongerenwerkers bij jou op school kun je over van alles een gesprek starten. Zoek ze op in de pauze, in de aula of na schooltijd op het schoolplein. Als je ze nog niet hebt gespot, vraag dan bij je mentor wie de jongerenwerkers zijn en wanneer ze bij jou op school aanwezig zijn. Ze zijn er voor je!

De jongerenwerkers zijn:

Aanwezig in je pauze

Iedere pauze is er een jongerenwerker bij jou op school. Je kunt ze benaderen voor een kort gesprek of contactgegevens uitwisselen, zodat ze later met je in gesprek gaan.

Goed in verbinding met jou en je vrienden op school

Doordat de jongerenwerkers de school en de buurt goed kennen, weten ze precies wat jij nodig hebt. Ze hebben veel ervaring met andere jongeren en gaan geen enkele vraag uit de weg. Je kunt dus voor alles bij ze terecht.

In contact met jouw mentor of leraar die dicht bij je staat

De jongerenwerkers kennen de mentoren en leraren. Niet om te snitchen, maar wel om samen met jou goed na te denken over je loopbaan op school.

We kennen de wijk

De jongerenwerkers vind je niet alleen bij jou op school. Ze zijn ook vaak in buurt en in de wijk. Zo vind je ze op straat, tijdens sportevenenten of andere leuke activiteiten of in het buurthuis. Ook daar kun je altijd terecht. Op deze website vind je een overzicht van jongerenwerkorganisaties bij jou in de buurt!

Heb je een vraag? Of wil je meer informatie?

Laat hier een bericht achter en er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen. Wil je meer lezen over het jongerenwerk in Amsterdam? Ga dan naar www.jongerenwerk-amsterdam.nl